Nowość w Centrum Rehabilitacji!

Terapia czaszkowo-krzyżowa jest rodzajem łagodnej, mało inwazyjnej terapii manualnej, gdzie tak naprawdę im terapeuta użyje mniej siły tym więcej poczuje i uzyska większe efekty swojej pracy.      Bazuje ona na fakcie, iż pomiędzy kośćmi czaszki a kością krzyżową znajduję się rura opony twardej, a w niej krąży płyn mózgowo rdzeniowy. Rytm płynu mózgowo – rdzeniowego, zwany w terapii „Oddechem życia” jest dla terapeuty swego rodzaju nośnikiem informacji o stanie zdrowia pacjenta i o jego ewentualnych dysfunkcjach.  Terapeuta w swojej pracy dąży do zrównoważenia całego  ciała pacjenta względem jego linii środkowej ciała.

W praktyce wygląda to tak, iż terapeuta bardzo delikatnie dotyka stóp pacjenta, kość krzyżową, głowę, wykonuje różne układy terapeutyczne dotykając innych części ciała, jednak zawsze podążając z uwagą  za ciałem pacjenta.

Przykłady problemów w jakich leczeniu terapia czaszkowo- krzyżowa będzie pomocna:

• Bóle, migreny, zawroty głowy, szumy uszne, zaburzenia widzenia
  • Bruksizm, problemy ze stawem skroniowo-żuchwowym, szczękościsk, noszenie aparatów ortodontycznych
  • Bóle kręgosłupa, skoliozy, rwa kulszowa
  • Stany pourazowe , bóle napięciowe
  • Problemy natury psychicznej, nerwice, depresje, zaburzenia koncentracji, nadpobudliwość, spadek nastroju, zaburzenia snu, stres
  • Autyzm
  • Urazy okołoporodowe
  • SM, choroba Parkinsona, choroba Alzheimera, RZS,ZZZS
  • Problemy trawienne

Spektrum zastosowania terapii jest bardzo szerokie. Terapia ta jest także wspaniałym ukojeniem dla osób bez konkretnego schorzenia, a żyjących w biegu obecnych czasów, dając chwilę na powrót do stanu równowagi. Działa uspokajająco, wyciszająco, równoważy cały organizm pacjenta i potrafi bardzo wiele zmienić, zarówno na poziomie ciała jak i ducha!