Masaż jest pewną formą fizycznego oddziaływania na tkanki ustroju w postaci manualnego rękoczynu. Zabieg opiera się na określonej sekwencji chwytów takich jak głaskanie, ugniatanie, rozcieranie, wyciskanie. Wyróżniamy wiele różnych odmian masażu, w tym:
  • klasyczny
  • segmentarny
  • leczniczy
  • sportowy
  • izometryczny
  • relaksacyjny
W swojej praktyce ukierunkowanej na dysfunkcje narządu ruchu staram się wykorzystywać masaż leczniczy w ujęciu holistycznym. Organizm człowieka stanowi integralną połączoną sieć mięśniowo-powięziową, w obrębie której przyczyna często leży zdecydowanie dalej niż miejsce występowania bólu tak tkliwość w okolicy lędźwiowo krzyżowej może być spowodowana urazem w obrębie stopy.  Dla przykładu korzyści płynące z wykonania masażu leczniczego w dolegliwościach odcinka szyjnego i lędźwiowego kręgosłupa to:
  • zmniejszenie stresu psychicznego i napięcia mięśniowego (które w wielu przypadkach mogą stanowić zwiększenie ryzyka wystąpienia dysfunkcji)
  • zmniejszenie wrażliwości na ból (prawdopodobnie dzięki zwiększonej produkcji endorfin)
  • lokalne zwiększenie ukrwienia ? które może zmniejszać stężenie związków chemicznych podrażniających receptory bólowe.

Dopisałeś się pomyślnie do newslettera!
Wypisałeś się pomyślnie z newslettera!
  • 4youcard